Abstract
Leadership soft skills are very beneficial for administering organization effectively and efficiently. The aim of this study is to
measure the development of leadership soft skills among educational administrators using the guidelines. The school
administrators need to complement hard and soft skills while working with organizational staff and community. A total of 477
school administrators and teachers are involved in this study. In addition, there are 15 school administrators and teachers who
have participated in a focus group discussion. This study utilized mixed mode method, comprised of quantitative and qualitative
design. Quantitative method using questionnaire and qualitative method using interview protocol to obtain data. The statistical
data analysis that employed in this study including percentage, mean value, and standard deviation meanwhile content analysis is
used to analyse qualitative data. The results of this study indicated that the level of leadership soft skills among educational
administrators is high. This finding is further supported by qualitative findings revealed that educational administrators have to
improve their communication skills, using technology to monitor and evaluate teachers’ teaching strategies, promote team work
spirit and healthy interpersonal relationship. In conclusion, educational administrators’ leadership soft skills should be highly
adapted in their administration in order to ensure the positive change of the teachers’ attitudes and behaviours.
References
Wallapha Ariratanaa*, Saowanee Sirisookslipa, Tang Keow Ngangc (2014) Development of Leadership Soft Skills Among Educational Administrators. Faculty of Education, Khon Kaen University. volume 5th Pages 331-332
บทคัดย่อ
ทักษะความอ่อนนุ่มของความเป็นผู้นํามีประโยชน์มากสําหรับการบริหารองค์กรอย่างมีประสิทธิภาพและมีประสิทธิภาพ จุดมุ่งหมายของการศึกษานี้คือวัดผลการพัฒนาทักษะความเป็นผู้นําที่อ่อนนุ่มในหมู่ผู้บริหารสถานศึกษาโดยใช้แนวทาง โรงเรียนผู้ดูแลระบบจําเป็นต้องเสริมทักษะที่แข็งและอ่อนนุ่มในขณะที่ทํางานกับพนักงานองค์กรและชุมชน ทั้งหมด 477ผู้บริหารโรงเรียนและครูมีส่วนร่วมในการศึกษานี้ นอกจากนี้ยังมีผู้บริหารโรงเรียนและครู 15 คนได้เข้าร่วมในการอภิปรายกลุ่มโฟกัส การศึกษานี้ใช้วิธีการโหมดผสมซึ่งประกอบด้วยเชิงปริมาณและเชิงคุณภาพออกแบบ วิธีการเชิงปริมาณโดยใช้แบบสอบถามและวิธีการเชิงคุณภาพโดยใช้โปรโตคอลการสัมภาษณ์เพื่อรับข้อมูล ทางสถิติการวิเคราะห์ข้อมูลที่ใช้ในการศึกษานี้ ได้แก่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐานในขณะเดียวกันการวิเคราะห์เนื้อหาคือใช้เพื่อวิเคราะห์ข้อมูลเชิงคุณภาพ ผลการศึกษานี้ชี้ให้เห็นว่าระดับของทักษะความอ่อนของความเป็นผู้นําในหมู่การศึกษาผู้ดูแลระบบสูง การค้นพบนี้ได้รับการสนับสนุนเพิ่มเติมจากผลการวิจัยเชิงคุณภาพที่เปิดเผยว่าผู้บริหารการศึกษาต้องพัฒนาทักษะการสื่อสารโดยใช้เทคโนโลยีในการติดตามและประเมินกลยุทธ์การสอนของครูส่งเสริมการทํางานเป็นทีมจิตวิญญาณแลความสัมพันธ์ระหว่างบุคคลที่ดีต่อสุขภาพ โดยสรุปแล้วทักษะความอ่อนนุ่มของผู้นําของผู้บริหารการศึกษาควรสูงปรับให้เข้ากับการบริหารงานของพวกเขาเพื่อให้แน่ใจว่าการเปลี่ยนแปลงในเชิงบวกของทัศนคติและพฤติกรรมของครู
Development of Leadership Soft Skills Among Educational Administrators
ไม่มีความคิดเห็น:
แสดงความคิดเห็น